cockatoos in my deck - cacatuas en mi deck

cockatoos in my deck - cacatuas en mi deck

Followers

Wednesday, November 7, 2007

Circular needles

Jimmy took thic pic of me strugling alone with my circular needles.







If I could avoid them, I would! I am so use to hold my needles slightly under my arms-that way I could knit really fast, so circular needles and sets of double point needles are a pain for me.


But circular needles are so usefull!


This case is to save the grey vest I knitted for Jimmy just a bit too short.

To lengthen it from the shoulders would be a major job, so I decided to pull a row just above the elastic band and then carefully cast all the stitches on my circular and just go round and round (all K). I add 5 cm of stockinet stitch plus another 5 cm of a new elastic band.



And here it is a vest my Jimmy could wear again.


4 comments:

Carina said...

Tenés toda la razón, Dolly, es más lento tejer sin sostener las agujas!!! :D

De todas maneras, que te ha quedado re bien, y te ves muy simpática tejiendo ;D

Además de visitarte, te he dejado en mi blog un mimito :D

Besitos!

Mae said...

Hola , me gustó mucho tu blog, adoro esos sueteres! Un abrazo
Mae

Rosa said...

Hola Dolly, te veo y me da envidia de tus trabajos con agujas circulares, yo aun no me he atrevido a usarlas. Es algo que aun tengo pendiente. Felicidades por tus trabajos. Rosa

Isa said...

Me encantan tus trabajos, podrias por favor explicar como se puede hacer un sueter con agujas circulares. Quiero aprender pero no muy entiendo como debo hacer las mangas se que van por separado pero no se como trabajar en ellas ni se como hacer lo demas. Gracias.
Isa